Secţia Juridica, şef secţie

Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale
Data limită de aplicare - 02.09.2020, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei: .
Efectuarea managementului serviciului juridic al autorităţii administraţiei publice şi asigurarea asistenţei juridice.
Sarcinile de bază:
- Organizarea și managementul activității Secţiei juridice, precum și stabilirea obiectivelor, sarcinilor, direcţiilor de dezvoltare și elaborarea proiectelor strategice de activitate.
- Asigurarea asistenței juridice subdiviziunilor structurale ale Agenției.
- Vizarea proiectelor de acte, contracte, scrisori, după caz, prezentate pentru semnare Directorului general al Agenţiei.
- Efectuarea expertizei juridice a proiectelor ordinelor, instrucţiunilor, dispoziţiilor şi altor acte ale Agenţiei.
- Conlucrarea cu subdiviziunile Agenţiei la generalizarea practicii aplicării legislaţiei Republicii Moldova, iniţiază în comun propuneri privind perfecţionarea acesteia  şi le prezintă spre examinare conducerii Agenţiei;
- Coordonarea precum şi ghidarea procesului de achiziţii publice din cadrul autorităţii.
- Evidenţa şi controlul documentelor de secretariat ale Secţiei juridice, inclusiv evidenţa, sitematizarea, protejarea și păstrarea dosarelor judiciare ale Agenției;

Tip de angajare

Perioadă determinată

Condiţiile de participare la concurs

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba de stat şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Cerinţe specifice:
Studii: Superioare, de licenţă sau echivalente în domeniul juridic.
Experienţă profesională:
3 ani – experiență profesională în domeniu;
Cunoştinţe:
-  legislaţia în domeniu;
-  legislația în domeniul administraţiei publice;
​- limbă de circulaţie internaţională: engleza - la nivel B1, franceza și alte limbi reprezintă un avantaj;
-  operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilităţi: de lucru cu informaţia, planificare, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine şi a echipei, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.
Atitudini/comportamente: punctualitate, respect față de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Certificatul medical
    Dacă în fișa postului pentru funcția respectivă, sunt stabilite cerințe speciale de sănătate
  • Alte documente necesare:
    Candidații depun personal/prin poștă/prin e-mail dosarul de concurs, care conține:
    - formularul de participare, ce poate fi găsit în compartimentul Informaţii utile;
    - copiile diplomelor de studii superioare și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
    - copia carnetului de muncă;
    - copia adeverinţei de recrut sau al livretului militar;
    - certificatul medical;
    - copia certificatului de căsătorie, în caz dacă numele din diploma de studii nu corespunde cu buletinul de identitate;
    - cazier judiciar .
    Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora.
    Certificatul medical și cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

Bibliografia concursului

  • Constituţia Republicii Moldova;
  • Codul Civil;
  • Codul de Procedură Civilă.
  • Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;   
  • Legea nr. 1409 din  17.12.1997 cu privire la medicamente;
  • Legea nr. 1456 din 25.05.1993 cu privire la activitatea farmaceutică;
  • Legea nr. 102 din  09.06.2017 cu privire la dispozitivele medicale;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 71 din 23.01.2013 cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii și efectivului-limită al Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale;
  • Legea nr. 100 din 22.12.2017 privind actele normative;
  • Codul nr. 443 din 24.12.2004 Codul de executare al RM;
  • Hotărârea Guvernului nr. 667 din  27.05.2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziţii.