inspector superior - Serviciul cooperare națională și internațională(funcţie publică cu statut special de execuţie)

Serviciul Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor
Data limită de aplicare - 01.09.2020, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei: Contribuirea la eficientizarea activității Serviciului în domeniul cooperării naționale și internaționale prin promovarea și implementarea politicilor și procedurilor moderne de lucru în cadrul autorității.
Sarcinile de bază: 1. Participarea în procesul de evaluare naţională a riscurilor aferente spălării banilor şi finanţării terorismului;
2. Analizarea datelor statistice obţinute în rezultatul monitorizării procesului de implementare a Planului naţional de acţiuni;
3. Păstrarea evidenței solicitărilor și răspunsurilor privind schimbul de informații cu servicii similare și cu diferite organe competente din alte jurisdicții;
4. Sistematizarea informațiilor privind implementarea Strategiei în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului la nivel național precum și analiza informațiilor necesare pentru participarea la Ședințele Moneyval, Conferinței părților la Convenția de la Varșovia, Grupului Egmont, GEA,CARIN, GUAM, Platformele promovate de către Comisia Europeană și EUROPOL;
5. Completarea formularelor de aplicare și inițierea procesului de solicitare a asistenței internaționale;
6. Participarea în calitate de membru a frupurilor de lucru la procedura de implementare a sancțiunilor internaționale (ONU, UE, FATF);

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) posedă limba de stat;
c) dispune de capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a implinit vîrsta de 63 ani;
e) este apt/ă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;
f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h) nu are antecedente penale și se bucură de o reputație ireproșabilă;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Studii: Studii superioare de licenţă sau echivalente în domeniul relațiilor internaționale, economie.
Cunoştinţe:
- Cunoaşterea legislaţiei naţionale şi standardele internaţionale în domeniul prevenirii şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului;
- Cunoașterea principiilor schimbului de informație financiară la nivel național și internațional (Principiile Grupului EGMONT); 
- Cunoaşterea unei limbi de circulație internațională ( engleza, franceza, germana) la nivel B1;
- Cunoştinţe în operarea calculatorului nivel avansat: Word, Excel - nivel avansat, Power Point, internet;
 
Abilităţi: lucru cu informaţia; de planificare, organizare şi adoptare eficientă a deciziilor; de analiză şi sinteză; de elaborare corectă a documentelor; de argumentare, prezentare, instruire, motivare şi mobilizare de sine şi a echipei; de soluţionare eficientă a problemelor, aplanare de conflicte şi comunicare eficientă.
 
Atitudini/comportamente: respect faţă de oameni; spirit de iniţiativă; diplomaţie; creativitate; flexibilitate; disciplină; responsabilitate; rezistenţă la program prelungit de lucru, efort şi stres; tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Certificatul medical
    Dacă în fișa postului pentru funcția respectivă, sunt stabilite cerințe speciale de sănătate
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    -  formularul de participare la concurs (indicat în anexa nr.1 la Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin HG 201/2009), completat şi semnat olograf;
    - copiile diplomelor de studii şi certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
    - copia sau extrasul din carnetul de muncă, dacă există;
    - 1 foto 3 x 4.

       * Copiile documentelor prezentate vor fi autentificate notarial sau vor fi prezentate împreună cu originalele în vederea verificării veridicităţii lor.

      ** Cazierul juridic şi certificatul medical ( acestea pot fi înlocuite cu declaraţii pe propria răspundere).
    În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă,  e-mail sau personal.

Bibliografia concursului

- Constituţia Republicii Moldova din 29.07.1994;
- Legea nr. 308 din 22.12.2017 cu privire la cu privire la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului;
- Legea nr. 218–XVI din 24.10.2008 Codul contravenţional al Republicii Moldova;
- Legea nr.133 din 08.07.2011 cu privire la protecţia datelor cu caracter personal;
- Legea nr.133 din 17.06.2016 cu privire la declararea averii şi a intereselor personale;
- Legea nr. 82 din 25.05.2017 cu privire la integritate;
- Legea nr. 325 din  23.12.2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale;
- H. G. nr. 767 din 19.09.2014 pentru implementarea Legii nr.325 din 23 decembrie 2013 privind testarea integrităţii profesionale;
- Legea nr. 245-XVI din 27.11.2008 cu privire la secretul de stat;
- Legea nr. 158-XVI  din  04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
-Legea privind codul de conduită a funcționarului public nr.25-XVI din 22 februarie 2008;
- 40 Recomandări FATF - Standardele internaţionale privind combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului
- Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 mai 2015;
- Convenția Consiliului Europei privind spalarea, descoperirea, sechestrarea si confiscarea produselor infractiunii si finantarea terorismului
- Convenția internațională pentru suprimarea finanțării terorismului;
- Convenţia Naţiunilor Unite împotriva criminalităţii transnaţionale organizate;
- Convenția Europeană privind spălarea, descoperirea, sechestrarea și confiscarea produselor infracțiunii.