Specialist principal, Serviciul Juridic

Consiliul Raional Cimișlia
Data limită de aplicare - 26.04.2021, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei:
 
Contribuirea la eficientizarea activităţii publice prin asigurarea legalității actelor normative emise de către consiliului raional și președintele raionului.
 
Sarcinile de bază:
 

  • Acordarea asistenţei juridice șefilor subdiviziunilor fără personalitate juridică din subordinea consiliului raional;
  • Verificarea legalității și avizarea proiectelor de deciziii ale consiliului raional și a proiectelor dispozițiilor președintelui raionului;
  • Participarea la examinarea cererilor, petițiilor  adresate președintelui raionului și/sau consiliului raional și la întocmirea răspunsurilor către petiționari;
  • Monitorizarea adoptării modificărilor în actele legislativ-normative în vigoare şi informarea funcționarilor publici din administrația raională care activează în domeniul în care este aplicabil actul juridic respectiv.
  • Efectuarea măsurilor tehnico-organizatorice în vederea pregătirii alegerilor parlamentare, locale, referendumurilor, sondajelor, seminarelor, conferințelor în diverse probleme din sfera de competență a organelor administrației publice locale, în condițiile Codului Electoral.
  • Salariul de funcție

    5970

    Tip de angajare

    Perioadă nedeterminată

    Condiţiile de participare la concurs

    • deţine cetăţenia Republicii Moldova; 
    • posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; 
    • are capacitate deplină de exerciţiu; 
    • nu a împlinit vîrsta de 63 de ani; 
    • este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice; 
    • în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
    • nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
    • nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

    Cerinţe specifice pentru participare la concurs

    Studii: superioare,  preferabil studii în drept sau administrație publică;
    Experienţă profesională: cel puțin 2 ani, preferabil experiență în serviciu public;
     
    Cunoştinţe:

    • Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
    • Cunoaşterea limbii de stat şi rusă, cunoaşterea limbilor de circulaţie internaţională constituie avantaj;
    • Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
     
    Abilităţi: lucru cu informaţia, planificare, organizare, analiză şi sinteză, elaborarea documentelor, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă.
    Atitudini/comportamente: respect faţă de oameni, spirit de  iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

    Documente ce urmează a fi prezentate

    • Copia buletinului de identitate
      Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
    • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
      Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
      Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    • Alte documente necesare:
      -   formularul de participare;
      -   copia buletinului de identitate;
      -   copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de
          perfecţionare profesională şi/sau de specialitate;            
      -   copia carnetului de muncă;
      -   cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere precum că nu are antecedente penale.
      Notă1: Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţie pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile  de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
      Notă2: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, veridicitatea documentelor se verifică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.

    Modalitatea de depunere a documentelor

    • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

    Bibliografia concursului

    • Constituţia Republicii Moldova din 29 iulie 1994;
    • Codul administrativ al Republicii Moldova, nr. 116/2018;
    • Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003
    • Legea nr.436/2006 privind administrația publică locală;
    • Legea nr.435/2006 privind descentralizarea administrativă;
    • Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
    • Legea nr.239/2008 privind transparența în procesul decizional;
    • Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită  a funcționarului public;
    • Legea nr.133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
    • Legea nr.100 din 22 decembrie 2017 cu privire la actele normative;
    • Legea nr.982/2008  cu privire la accesul la informație;
    • Legea nr.764/2001 privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova;
    • Legea  nr.199/2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcții de demnitate publică;
    • Hotărârea 201 din 11 martie 2009 privind punerea în aplicare a prevederilor  legii nr.158 din 04 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
    • Hotărârea Guvernului nr.1714/2002 cu privire la serviciu juridic al autorităților administrației publice;
    • Regulamentul cu privire la organizarea și funcționarea Serviciului Juridica aprobat prin Decizia consiliului nr. 06/12 din 10.12.2020.